Hoofdrol voor roze puppet in nieuwe campagne InShared

May 31 2021

Volgens Fitzroy-eigenaar Jur Baart is er hard gewerkt om de juiste distinctive brand asset te ontwikkelen.

'Met onze nieuwe roze vriend kunnen we goed vertellen dat je bij InShared de beste verzekeringen krijgt voor een hele scherpe prijs.'

In de nieuwe campagne van InShared, die vanaf vandaag wordt uitgerold, wijst een roze puppet autobezitters op de voordelen van de verzekeraar en de autoverzekering. De campagne is ontwikkeld door Fitzroy.

Volgens Niels Neessen, Manager Marketing & Sales bij InShared, past de puppet overal in. 'Van tv reclame tot website. En dat is extra belangrijk in een tijd waar alles snel gaat en we meer scannen dan lezen. Het moest dus vooral simpel, snel, leuk en sympathiek zijn, want dat past bij ons. Met onze nieuwe roze vriend kunnen we goed vertellen dat je bij InShared de beste verzekeringen krijgt voor een hele scherpe prijs. En dat als er geld overblijft in onze schadepot, we dat teruggeven aan onze klanten.'

Brand asset

Volgens Fitzroy-eigenaar Jur Baart is er hard gewerkt om de juiste distinctive brand asset te ontwikkelen. 'Het is een bijzonder merk. Als je maar liefst 4,2 miljoen euro terug geeft aan klanten, dan is dat niet alleen uniek maar ook heel knap. Dat zijn de beloften waarmee je wil werken als merkbureau.'

Hij vervolgt: 'Het is aan ons om belofte en bewijs te vangen in herkenbare campagnes. Een unieke brand asset helpt daarbij. Zo kwamen we op de roze pop. Die heeft karakter, maar is ook aaibaar. Dit hebben we samen met Glassworks ontwikkeld. Het was een intensief proces, maar de campagne staat. Nu kunnen we alle uitingen gaan invullen met de puppet, zodat de communicatie van InShared gaat optellen tot één merk.'