Way of Working

De kapitein

De Beagle voer in 1831 uit onder aanvoering van kapitein Fitzroy, met aan boord de jonge bioloog Charles Darwin. In 1859 schreef Darwin zijn baanbrekende werk On the Origins of Species voort. Ons bureau zit in een oude zeevaartschool en ons devies luidt: Adapt or die!

Binnen Fitzroy hanteren we het Brand Adaptive Model of kortweg BAM. Wij geloven dat je eerst de veranderingen in de buitenwereld moet analyseren. Op het gebied van consumentengedrag, technologie en media. Daarna kun je pas de juiste 'trigger' ontwikkelen voor je verhaal. Het verhaal dat resoneert bij je doelgroep(en). We onderscheiden 8 stappen, die hieronder beschreven staan.

1. Shifts

Wat zijn de veranderingen die invloed hebben op de categorie en jouw product in het bijzonder? Wat zijn de inzichten (outside in)? En hoe kun je deze omzetten in kansen?

Fitzroy heeft haar eigen Insight Director voor shifts en consumenten-onderzoek.

2. Strategy

Wat is de strategie van je bedrijf (inside out)? Wat is je hoger doel (purpose)? Wie is je klant? En wat zijn de korte termijn doelstellingen en de bijbehorende KPI’s? 

Bij startups ontwikkelen we - samen met Creatinc - ook de bedrijfsstrategie.

3. Trigger

Je hebt spanning nodig om je (merk)verhaal op gang te krijgen. Kun je meeliften op de shifts, de status quo uitdagen, een verandering teweeg brengen en/of twijfel zaaien?

De trigger kunnen we vooraf testen bij de doelgroep(en).

4. Identity

Laat je product tot leven komen: qua naam, visuele & verbale identiteit, geur, verpakking en customer flow.


5. Story

Wat is het verhaal op basis van de trigger dat zal resoneren bij je doelgroep? Hoe impactvol moet dit idee zijn?


6. Media

Het idee wordt uitgewerkt naar: earned media, paid media, activatie(s), verpakking, spatial/retail, interne medewerkers en employee branding.


7. Impact

Meet continu het resultaat en stel de materialen eventueel bij om de KPI’s te realiseren.

8. Analytics

Omschrijf wat de volgende stappen zijn, zodat je hier al rekening mee kunt houden. Want één ding is zeker: “de enige constante is verandering”.

9. NPS

We krijgen nieuwe klanten door onze huidige klanten succesvol te maken. We willen ze begrijpen, ze uitdagen, helpen die presentatie te maken voor de board of investeerders. Alleen zo maken we hen succesvol.

Meer weten

Bel Jur voor een vrijblijvend gesprek.

Monday Morning Minute

Subscribe