Grolsch

GROLSCH 0.0

Met de soundtrack 'Time of the season'

Voor Grolsch ontwikkelden wij de nieuwe campagne voor Grolsch 0.0 bieren. De campagne valt onder de overkoepelende campagne Proef Karakter die de brouwerij drie jaar geleden lanceerde. Op het einde van de films zit een subtiele twist: anders dan bij pils of speciaalbier begint de actie pas na het drinkmoment. Want dat is - naast de smaak - hetgeen Grolsch 0.0 anders maakt; het vormt geen onderbreking van je dag. Je kan gewoon verder, wat er dan ook in je agenda staat.


#HELP DE HORECA

Grolsch wilde #helpdehoreca ondersteunen en tegelijk het merk op een positieve manier zichtbaar maken. Door bekendheid en betrokkenheid te creëren binnen een voor Grolsch relevant domein: muziek. Grolsch #helpdehoreca Live Sessies. Intieme concerten van Nederlandse artiesten vanuit hun favoriete - maar nu lege - horecagelegenheden. De concerten waren een ode aan de horeca en werden live gestreamd via de social kanalen van Grolsch en Zoom. Kijkers werden opgeroepen om de horeca te steunen en vouchers aan te schaffen. In totaal organiseerden we 5 live sessies met Nielson, Miss Montreal, Akwasi, Rob Dekay en Diggy Dex. 

PROEF KARAKTER

Een nieuw seizoen is aangebroken voor de speciaalbieren van Grolsch. Wij hebben een campagne ontwikkeld om al deze bieren extra onder de aandacht te brengen. Iedere drie maanden kwam Grolsch met een nieuwe reclamefilm die kenmerkend is voor dat seizoen, met steeds een ander bij dat jaargetijde passend bier. De sfeer is steevast relaxed, precies zoals het hoort bij speciaalbier.

SPECIAAL

De smaak van de Nederlander ontwikkelt zich in razend tempo en speciaalbieren winnen een steeds grotere plek in de harten van bierdrinkers.

Ard Bossema, marketingdirecteur bij Grolsch: 'Grolsch wordt gezien als anders, eigenzinnig. Wij noemen dat karakter. Karakter is je niet laten leiden door anderen, maar het zelfvertrouwen en de overtuiging hebben om je eigen pad te kiezen. Zo hebben we onze campagnes altijd ingestoken. Of het nu gaat om ‘Vakmanschap is Meesterschap’, ‘Op een dag..’ of ‘Komt tijd, komt Grolsch’. Het was altijd herkenbaar, uniek en duidelijk Grolsch. Dat is wat we onszelf ook nu hebben opgelegd: een campagne creëren die onmiskenbaar Grolsch is en waar we met z’n allen trots op kunnen zijn.'

FAN VAN
FC TWENTE

Grolsch is de grootste supporter van FC Twente. En ook toen de club degradeerde bleef Grolsch achter zijn club staan. Binnen een paar dagen na de degradatie hebben we een film gemaakt met alle iconische mensen binnen de club. Die deelden hun belangrijkste momenten met hun club, de rijke historie van FC Twente. De film was een hart onder de riem voor alle mensen die de club liefhebben.

"Soms moet je de bodem raken om weer omhoog te gaan. Supporter ben je door dik en dun. En Grolsch staat pal achter FC Twente. Nog steeds."


"Oud trainers, de spelers, de harde kern van FC Twente tot aan de materiaalman en kantinedames toe... iedereen staat achter de club."

GROLSCH RADLER

Om duidelijk te maken dat Grolsch 0.0% Radler met echt citroensap wordt gemaakt, ontwikkelde Fitzroy een uiting gemaakt met echt citroensap. Jaap Sühre, marketing manager Radler, Kornuit & Portfolio brands: “Toen het idee werd gepresenteerd was ik direct verkocht. Maar dat bleek nog niet zo makkelijk dan we in eerste instantie dachten. Eigenlijk moeten we vanaf nu al onze uitingen van echt citroensap maken.”